חברה בע"מ

בעלי עסקים רבים מתחבטים בשאלה האם להפוך להיות חברה בע"מ או להישאר כעוסק מורשה. אז איך בעצם מתבצע החישוב? ומה דעתם של רואי החשבון המנוסים על הדילמה הזאת? ראשית כל הכול מתחיל ברווח החודשי של העסק שלכם, כאשר ברוב המקרים כאשר העסק מרוויח יותר מ-22 אלף שקל בחודש מוטב כי תהפכו להיות חברה בע"מ ולא עוסק מורשה. כמובן מוטב כי לפני שתקבלו את ההחלטה החשובה של האם להישאר עוסק מורשה או להפוך את העסק שלכם בתור חברה בע"מ להיוועץ עם רואה חשבון מומחה בחברות אשר יעשה לכם סדר בבלגן ויגרום לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.
 

חברה בע"מ – המוניטין של העסק של צומח!

אין מה לעשות, באופן מוכח כאשר חברות או לקוחות שאיתם אתם עובדים רואים אתכם בתור חברה בע"מ המוניטין שלכם בעיניהם צומח. לכן כאשר מדובר בעיקר על עסקים רציניים, כאלה המגלגלים סכומי כסף גדולים, עניין מהותי במחשבה להירשם בתור חברה בע"מ היא האפשרות להגדיל את הקהל העסקי ולגרום ליותר לקוחות פוטנציאליים או שותפים עסקיים לקחת חלק בפרויקט שלכם.
 

חברה בע"מ – הגנה משפטית?

חברה בע"מ הינה ישות משפטית נפרדת בעלת מספר ח.פ. (חברה פרטית), להבדיל מעצמאי (עוסק מורשה) שהוא עצמו זה העסק. ההבדל הוא, בין היתר,  שאם לקוחות/ספקים רוצים לתבוע את העסק אז בחברה הם צריכים לתבוע את החברה בע"מ ולא את העצמאי (עוסק מורשה) באופן אישית. דבר זה יוצר הגנה משפטית בכך שאם אין לחברה כסף לממן את פסק הדין, אזי היא יכולה להכריז פשיטת רגל (ולא בעל המניות). יצוין כי במקרים חריגים יכול להתערב בית המשפט ו"להרים מסך" כפלי בעלי המניות ולדרוש שהם ישפו את התובע (מדובר במקרה חריג שנובע בדר"כ ממעשה של מחדל, רשלנות, בכוונת מזיד וכו')

האם גודל החברה משנה?

גודל החברה איננו משנה, כיום כל עסק יכול להירשם כחברה בע"מ, אך ההמלצה היא כי רק עסקים המגלגלים מחזורי כסף גדולים ומכילים בתוכם כמות גדולה של עובדים וציוד ירשמו בתור חברה בע"מ. הסיבה המרכזית לכך שרק עסק גדול ומסובסד יכול להירשם כחברה בע"מ היא הצורך הבירוקרטי הרב, שעסקים קטנים או בינוניים אינם יצליחו לעמוד בהם. עם כל היתרונות של רישום החברה או העסק במס בתור חברה בע"מ יש גם לא מעט עניינים אשר מצריכים מעורבות של אנשי מקצוע מנוסים הנמצאים ברוב המקרים רק אצל עסקים גדולים המסוגלים ויכולים להכיל אותם בתוכם. אך המטרה של כל עסק היא בסופו של יום להירשם בתור חברה בע"מ ולהמשיך לצמוח ולגדול בעתיד הקרוב.
ישנם מאמר נוסף בתחום שאנו ממליצים שהוא הקמה ופתיחת חברה
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק