רואה חשבון לעמותה

רואה חשבון לעמותה/ חל"צ/ מלכ"ר מהווה חלק חשוב ומהותי בארגון וזאת מאחר ולהבדיל חברה עסקית אשר מופעלת לשם יצירת רווח ופועלת בהנהלת החשבונאות הרגילה תוך החוקים שלה. לעמותה יש הנחיות, תקנות וחוקים אחרים, סביבת עבודה שונה ועוד. להלן חלק מהנושאים המצריכים ידע ספציפי שצריך להיות לרואה חשבון לעמותה:

  • התנהלות שוטפת מול רשם העמותות
  • קבלת ניהול תקין- לרבות דוח מילולי, ועדת ביקורת ועוד.
  • הנהלת חשבונות שונה לעמותה
  • התנהלות וידע בביקורות רשם העמותות
  • ביקורת דוחות כספיים לעמותה
  • סיוע בהכנת מסמכים לבקשות תמיכה ממשרדי ממשלה, עריות וכיוצא בזה.
  • עמידה בתנאי סעיף 46 (אישור תרומות)
  • עמידה בתקציב מול ביצוע
  • עמידה בקריטריונים בקבלת תמיכות ממשלתיות

 
הנושאים הללו הינם רק חלק מהשירותים המיוחדים שצריכים להינתן ע"י רואה חשבון לעמותה. משרדנו מספק שירותים אלו לעמותות בגדלים שונים החל מעמותות קטנות מאוד ועד לעמותות המעסיקות מאות עובדים.
 

רואה חשבון לעמותה- מה צריך לבדוק?

כאשר שוכרים כל נותן שירותים ובפרט רואה חשבון לעמותה מומלץ לקבל מכתבי המלצה מלקוחות, לשוחח עם הרואה חשבון ולהבין את היקף הידע שלו בתחום הנדרש לכם, לבחון את המקצועיות שלו בתחום העמותות, לא להתבייש ולבקש טלפונים של ממליצים, לבחון חברות של המשרד בארגונים מקצועיים, לדוגמה משרדנו חבר ברשת רואי חשבון בינלאומית אשר במסגרתה המשרד מקבל "גג מקצועי" מהמומחים הכי טובים בארץ בכל תחום ותחום.
 

רואה חשבון לעמותה – האם צריך ראייה עסקית?

לדעתנו, גם עמותה חייבת להתנהל בדומה לחברה עסקית במישור ההתייעלות, הסתכלות קדימה ביצירת חזון, מטרה, משימה ושיטה, בניית אבני דרך, תקציב מול ביצוע, התנהלות בהתאם לספרי נהלים כתובים וברורים, יצירת מקומות להתייעלות, חיפוש אחר מקורות מימון לרבות קבלת תמיכות מגופים שונים כגון: עירייה, משרד האוצר, משרדי ממשלה רלוונטיים, חברות גדולות ועוד.
בפגישות השוטפות במשרדנו נסקור את הנושאים האמורים, נסייע בבניית תכנית עבודה נכונה, בבנייה ויישם התקציב ועוד. לדעתנו, הנושאים הללו חשובים הרבה יותר מרק להציג את הדוח הכספי ולחתום עליו.
 

רואה חשבון לעמותה – עדכונים שוטפים ותקנות חדשות

עולם העמותות מצריך כל הזמן התעדכנות בתקנות והנחיות שונות של רשם העמותות ומשרד האוצר (החשב הכללי). כך שרואה חשבון לעמותה שאינו מומחה בתחום לא ידע להוביל אתכם בדרך הנכונה, ללא טעויות וללא ליווי מקצועי. יתרה מזאת, הכרות עם נושא מתן קבלת תמיכות הן על פעילות שוטפת והן על פעילות חד פעמית כגון: שיפוצים או פרויקט גדול, מצריכה הכרות עם הביורוקרטיה הנ"ל.
 
לסיכום – ליווי של רואה חשבון לעמותה אינה בחירה פשוטה ומצריכה שיקול דעת ובדיקה שאכן הינו בעל ידע בתחום ובנוסף בעל יכולת לסייע בנושאים חשובים כגון: ביקורות, תמיכות, תקציב וניהול תקין לעמותה.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק