פתיחת עסק חדש

הכנות שלפני פתיחת עסק חדש

יש לכם רעיון עסקי, כאן תוכלו לקבל טיפים לחשיבה ופיתוח של הרעיון העסקי שלכם, חשוב לציין שלעולם לא תמצאו מאמר שיקיף את כל השיקולים/ההיבטים שיש להפעיל לפני פתיחת עסק חדש ובפרט שמדובר במאמר קולקטיבי (אינו דן בפתיחת עסק ספציפי). כידוע, מומלץ מאוד לפני פתיחת עסק חדש לבנות תכנית עסקית, תכנית עסקית שתבנה ע"י היזמים/המשקיעים בסיור מוחות ובסיוע אנשי מקצוע בתחום ובתחום הכספים.

להלן מספר נקודות למחשבה לפני פתיחת עסק חדש:

  • בחינת הלקוחות– מיהו הלקוח הפוטנציאלי? (גברים, נשים, ילדים, דתיים וכו')
  • בחינת הביקושים באזור- מהי כמות הלקוחות הפוטנציאליים?
  • בחינת היצע המוצרים התחליפים באזור- כמה ספקים/חנויות יש באזור שמספקות מוצר תחליפי?
  • בחינת דרכי שיווק ללקוח הפוטנציאלי- באמצעות מדיה ממוחשבת, רשתות חברתיות, עיתונים, שלטי חוצות ועוד.
  • ההיבטים המשפטיים – האם זה חוקי? ומהי הדרך לקבלת היתר לביצוע/הפעלת העסק.
  • בחינת הספקים- מי הם הספקים שלך? האם יש לך תלות בהם? על בסיס מה מחושב עלות התשומות שלך? האם ישנה יציבות במחירים בענף? האם יש סיכוי למכירה ישירה של הספקים ללקוחות ובכך יש סיכון לחוסר רלוונטיות.
  • התפתחות טכנולוגית -האם למוצר שלך יש יתרן טכנולוגי על פני המתחרים? האם הנך משלב ברעיון העסקי פיתוחים טכנולוגיים?
  • חדשנות-האם המוצר/ששרות שאתה הולך לספק חדשנות ו/או שינוי באזור המכירה? האם יש בוא גימיק/נגיעות של אלמנטים שונים מהמתחרים?
  • השקעה– האם נדרש שיפוץ? בניית אתר אינטרנט גדול? מה הצפי העסקי בחודשים הראשונים במכירות ובהוצאות?
  • צפי עסקי-חשוב לבנות תחזית עסקית של ריווחיות ברמת חודשים, רבעוניים. תוך פילוח של הוצאות קבועות והוצאות משתנות (ברמת היקף הכנסה) וכן ביצוע תחזית אופטימית, פסימית וסבירה. כמו כן, יצוין כי יש להוסיף ולתכנן אבני דרך לכל תחזית, לדוגמה, במידה ולאחר חצי שנה, נמצאים במצב של התחזית האופטימית אז יש לבחון ביצוע פעולות מסוימות, כגון: בחינת אפקטיביות הפרסום, בחינה מחדש של הלקוח הפוטנציאלי ואף לרענן את כל התכנית העסקית.
  • דרישות רגולטוריות– האם נדרש לקבל רישוי עסק? רישוי ייבוא מוצר? רישיון אחר כגון: חברת ניקיון, קבלן כח אדם, קבלן בנייה (קבלן רשום) וכו'.
  • מבחן הרווחיות- לאחר ביצוע חלק מהנקודות האמורות לעיל, ניתן להעריך את "נקודת האיזון"- נקודה שבא כמות המוצרים/השרותים שאני מוכר היא מכסה את ההוצאות כך שאין רווח ואין הפסד. ובחינת היקף זה להאם הוא ראלי? האם הוא גבוהה מידי? האם הוא בר ביצוע? ותוך כמה זמן הוא בר ביצוע? ראוי לציין שעד שהוא בר ביצוע העסק ימצא בהפסד כך שלאחר מכןן ה"רווחים" הם שקופים מאחר והם יכסו את הפסדי העבר.
  • תצפיות ובחינות עסקים דומים- ניתן אף לבצע תצפיות של שעות ואף ימים לעסקים דומים ולהעריך את היקף המכירות, הרווחים העלויות, בהתאם לכמות המוצרים שנמכרים, סוג המוצרים שנמכרים, כמות העובדים בעסק, גודל העסק וכו'.

בדרך כלל, לאחר שביצענו את האמור לעיל, נקבל תמונת מצב של העסק החדש שלנו. כמו כן, ניתן לבחון אפשרויות נוספות ראה דף של הפורטל הממשלתי בפתיחת עסק.

פתיחת עסק חדש

בשלב הזה יש לבחון את אופן ההתאגדות העסקית, שלב זה הינו שלב חשוב במיוחד אשר יכול לחסוך לכם אלפי ועשרות אלפי שקים של תשלומים למע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. דף זה אינו דן בסוגיות הללו, לשיקולים של חברה פרטית לחץ כאן, לשיקולים של עוסק פטור או עוסק מורשה לחץ כאן , ללמידה מה זה עצמאי/עוסק מורשה לחץ כאן.

בפתיחת עסק חדש יש לבחור את אופן ההתאגדות ניתן לבחור ב:

עוסק פטור (עצמאי)- עוסק פטור או עוסק מורשה זה רק לעניין מע"מ, לעניין מס הכנסה הינך עצמאי לכל דבר ועניין.
עוסק מורשה (עצמאי)- לחץ כאן למאמר באתר אשר מסביר את המושג עוסק מורשה על כל רבדיו. כמו כן, לחץ כאן למאמר על השיקולים בבחירה בין עוסק מורשה או עוסק פטור.
שותפות (מספר עצמאיים)- שותפות היא כמו עוסק מורשה רגיל (כמצוין לעיל, רק שישנם מספר עוסקים שמתחלקים ברווח ובנכסי השותפות).
חברה בע"מ- מדובר בישות משפטית נפרדת, להסבר מקיף לחץ כאן.

פתיחת עסק חדש ברשויות

ניתן להגיע למס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ עם תעודת זהות, מסמכים המאשרים את הדיפלומה שלכם במידה ורלוונטי, הסכם שכירות נכס (במידה והנכם שוכרים), לעתים אף הסכמים עם לקוחות. כל זה תוך לחכות בתורים ובזבוז זמן אדיר לרבות ביורוקרטיה בכל הפקידים בפתיחת עסק חדש.

בימים אלו משרדנו מבצע פתיחת עסק חדש ברשויות ללא עלות (מותנה בביצוע הנהלת החשבונות וייצוג שוטף ברשויות המס), השאר פרטים בצד העמוד ונצור עמך קשר בהקדם.

משרדנו מאחל לכם המון הצלחה בעסק!  אנו מאמינים שכל אדם טוב במה שהוא עושה ולכן מומלץ מאוד להתייעץ איתנו. עוד יצוין כי השרות שלנו יחסוך לכם עשרות שעות של קריאה ולמידת הנושא באינטרנט וכן יחסוך בתשלומי המיסים שלכם באופן מוכח!

אין מהאמור לעיל מהווה ייעוץ מקצועי ו/או חוות דעת. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו- עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. לצורך עשיית שימוש במידע באתר, יש לצור קשר לפגישת ייעוץ מקצועית ומקיפה.
יש לך רק שאלה?
נשמח לעמוד לרשותך!
[contact-form-7 id="452" title="עמוד צור קשר"]
חיפושים פופולריים: פתיחת עסק חדש, פתיחת עסק חדש רואה חשבון, פתיחת עסק חדש מס הכנסה, פתיחת עסק חדש מע"מ, פתיחת עסק חדש בישראל, פתיחת עסק חדש מהבית, תהליך פתיחת עסק חדש לעולה חדש, הוצאות פתיחת עסק חדש.

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק