פתיחת עסק עצמאי

פתיחת עסק זהו צעד חשוב ביותר ולכן אל תהיו פזיזים ותרצו לפתוח ולעשות פעולות שיעלו לכם ביוקר. במאמר זה נדון על השלבים של ביצוע הפעולות שיש לבצע בכדי לפתוח עסק עצמאי.

הכנות מקדימות

בהתחלה תלמדו ותבחנו את הנושא לעומק. חשוב מאוד להכיר היטב את החוזקות והחולשות של התחום, ממה התחום בנוי, מהם הסיכונים של העסק, מהם הציפיות, מהם היתרונות של המוצר שלכם, האם יש באמת צורך (ביקוש) לרעיון העסקי שלכם, בניית סימולציה להכנסות והוצאות התאם לצפי, בחינת עלויות הקמת העסק ומימונם, בחינת נקודת איזון (נקודה שממנה לא מרוויחים ולא מפסידים) ועוד. כל הנושאים הללו הם חלק מתכנית עסקית שמומלץ מאוד לערוך ולבחון בטרם פתיחת עסק.

פתיחת עסק

לאחר שעברנו את השלב הראשון, יש לבחון האם להקים חברה בע"מ או להיות עצמאי (עוסק מורשה או עוסק פטור). לצורך הבחינה הזאת מומלץ לקרוא את המאמרים הבאים: הקמת חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור ולהתייעץ איתנו בנושא. לא פעם חסכנו אלפי שקלים ללקוחותינו בייעוץ ראשוני (שאגב הייעוץ הראשוני הינו ללא תשלום).
במידה ורוצים לפתוח עסק עצמאי (עוסק מורשה או עוסק פטור/זעיר):
מס ערך מוסף– ראשית יש לפנות לתחנת מע"מ הקרובה לביתכם עם תעודת זהות וספח, צילום שק או אישור ניהול חשבון בנק, הסכם שכירות ותעודות מקצוע (ככל ורלוונטי). בתחנת מע"מ עליכם לפנות למחלקת גביה. יש למלא את הטופס 821- לחץ כאן לטופס.
מס הכנסה– יש להצטייד עם המסמכים האמורים לעיל גם כן. לצורך פתיחת עסק במס הכנסה יש למלא את הטופס הזה- לחץ כאן.
ביטוח לאומי- בביטוח לאומי לא "פותחים תיק" אלא מוסיפים/משנים את הסטטוס ההכנסות שלך. במידה והינך ממשיך להיות שכיר יתכן וכעת אתה תענה להגדרה כ"עצמאי שאינו עונה להגדה" (קרא את המאמר הנ"ל בנושא). על מנת להגדיר את עצמך כעצמאי, יש למלא את הטופס הנ"ל.

ייעוץ ראשוני לפתיחת עסק

משרדנו מעניק ייעוץ ראשוני ללא תשלום לפתיחת עסק במס הכנסה. במסגרת הפגישה אנו נלמד אתכם את כל הנושאים שלהלן:

  1. מע"מ- איך מחשבים? מתי מדווחים? מתי יש היתרונות וחסרונות (בעוסק פטור ומורשה)
  2. מס הכנסה- מה זה דוח שנתי למס הכנסה, מקדמות מס הכנסה, מתי מדווחים, כמה, למה ואיך.
  3. ביטוח לאומי- בדיקת אפשרות של אי תשלום לביטוח לאומי, מהו הסכום שכדאי להצהיר לביטוח לאומי, בחינה וחישוב סכום לתשלום לביטוח לאומי.
  4. הוצאות מוכרות
  5. ניכוי מס במקור
  6. תדמית עסקית
  7. מעקב אחר הוצאות
  8. הפקת חשבוניות מס/קבלה- מתי? מה עושים כאשר רוצים לבטל? לאן הולך המקור? מה רושמים בחשבונית.
  9. אופן שמירת מסמכים ואיזה מסמכים יש לשמור.

כפי שניתן לראות מדובר בהדרכה מקיפה ומקצועית שתערך ע"י רואה חשבון בעל ניסיון עשיר מאוד בתחום. ההדרכה תכלול טיפים רבים בהתאם לאופי פעילות העסק והתרשמות מהיזם.
פתיחת עסק עצמאי היא לא צעד פשוט וחשוב מאוד להתייעץ עם מומחה בתחום שיסיע וילווה אותך צעד אחר צעד. לפגישת ייעוץ חינם התקשרו 03-6131490 או השאירו פרטים.
משרדנו מאחל לכם המון הצלחה בעסק!  אנו מאמינים שכל אדם טוב במה שהוא עושה ולכן מומלץ מאוד להתייעץ איתנו. עוד יצוין כי השרות שלנו יחסוך לכם עשרות שעות של קריאה ולמידת הנושא באינטרנט וכן יחסוך בתשלומי המיסים שלכם באופן מוכח!
אין מהאמור לעיל מהווה ייעוץ מקצועי ו/או חוות דעת. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו- עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. לצורך עשיית שימוש במידע באתר, יש לצור קשר לפגישת ייעוץ מקצועית ומקיפה.
חיפושים פופולריים: פתיחת עסק עצמאי, פתיחת עסק עצמאי השלבים, פתיחת עסק עצמאי פטור, פתיחת עסק עצמאי רעיונות, פתיחת עסק עצמאי קטן, פתיחת עסק עצמאי במקביל לעבודה כשכיר, פתיחת עסק עצמאי מהבית, פתיחת עסק עצמאי, פתיחת עסק עצמאי בביטוח לאומי.

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק