פתיחת תיק במס הכנסה

אם רוצים לפתוח עסק הינכם נדרשים לפתוח תיק במס הכנסה ברגע הראשון שבו התחלתם לבצע פעולות עסקיות כאלה ואחרות. פתיחת תיק במס הכנסה מתבצעת בסניף מס ההכנסה הנמצא בעיר מגוריכם או בעיר הסמוכה לעיר מגוריכם, את הפילוח של סניפי מס הכנסה ניתן למצוא באתר האינטרנט שלהם. עליכם לזכור כי פתיחת תיק במס הכנסה אמורה להיות אבן הדרך הראשונה כעסק, ועליכם כמובן להחליט האם הנכם מעוניינים לפתוח תיק כעוסק פטור או כעוסק מורשה. את ההחלטה החשובה תוכלו לעשות על ידי יעוצו של רואה חשבון ממשרדנו המסייע לכם עם התהליך של פתיחת תיק במס הכנסה או עם רואה חשבון מיומן ומנוסה אשר יבנה לכם את הדרך הטובה ביותר שלכם לפעול אל מול מס הכנסה.

פתיחת תיק במס הכנסה – באילו מסמכים צריך להצטייד?

אין דבר יותר מבאס מאשר לחכות בתורים הארוכים של מס הכנסה, ולגלות כאשר נכנסתם אל פקיד השומה כי חסר לכם מסמך כזה או אחר שבלעדיו לא ניתן לפתוח לכם תיק במס הכנסה. לכן חשוב מאוד להצטייד בכל הניירת הנדרשת לצורך פתיחת תיק במס הכנסה, ואם יש לכם ספק לגבי מסמך כזה או אחר רצוי כי תביאו אותו אתכם ולא תיקחו סיכונים.
הטפסים הבסיסיים ההכרחיים לצורך פתיחת תיק במס הכנסה הם: טופס פתיחת תיק במס הכנסה (הניתן להדפסה באינטרנט או למילוי בסניפי מס הכנסה השונים), צילום של תעודת הזהות שלכם, הסכם שכירות של הנכס שממנו יעבוד העסק, צילום ת.ז. וטופס בקשה לפטור מניכוי מס במקור.

פתיחת תיק במס הכנסה – כמה זמן לוקח התהליך?

עליכם לזכור כי במס הכנסה יש תורים ארוכים ברוב שעות היום, ולכן מוטב כי תגיעו אל הסניף בו ברצונכם להירשם בשעות הבוקר או בשעות הערב. פתיחת התיק זוהי פרוצדורה פשוטה יחסית שכל אחד יכול לעשות לבד, כאשר את מירב הזמן תבלו בתורים ובהמתנה עד אשר יגיע תורכם. את התהליך אל מול הפקיד תוכלו להעביר תוך 5-10 דקות, ואם תדעו להגיע בזמנים שבהם זמני ההמתנה קצרים תוכלו לסיים את התהליך בתוך כחצי שעה עד שעה לכל היותר. יצוין כי יש לפנות תחילה למס ערך מוסף (מע"מ) וכן ולעדכן את ביטוח לאומי בהוספה/שינוי הסטטוס אצלם (כעצמאי).
 
שיהיה המון בהצלחה!  משרדנו יכול לפתוח לכם תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי ללא תורים מיותרים, בקלות ולאחר הדרכה מקיפה בפתיחת עסק.
השאירו פרטים ורואה חשבון מטעמנו יצור עמיכם קשר בהקדם.

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק