פתיחת תיק מס הכנסה 

פתיחת תיק מס הכנסה הינו תהליך קצר ופשוט שניתן לבצע אותו לבד או בעזרת רואה חשבון. אך עליכם לזכור כי מדובר בעניין רציני למדיי אשר מחייב אתכם לעבוד באופן שוטף או לכל הפחות באופן חלקי אל מול רואה חשבון על מנת שיעזור לכם להתנהל אל מול מס ההכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. ההמלצה הטובה ביותר היא לשכור רואה חשבון או לבדוק את העלויות השונות עוד בטרם תחילת התהליך של פתיחת תיק מס הכנסה. לעיתים אנשים רבים מלאי אדרנלין לפתוח את העסק, כך שהם שוכחים לבדוק את הביורוקרטיה המרכזית ולאתר את כל אנשי המקצוע שיעמדו לצדם עוד לפני פתיחת תיק מס הכנסה שהיא הפעולה הפשוטה והקלה ביותר לביצוע וליישום. לכן, לפני פתיחת תיק מס הכנסה אנו ממליצים על קריאת המאמר פתיחת עסק חדש.
 

פתיחת תיק מס הכנסה – האם חייב ללכת אל מס הכנסה בעיר מגוריי?

בהחלט לא! פתיחת תיק מס הכנסה יש לבצע בהתאם למקום העסק.  כך שבאפשרותכם לפתוח תיק במס הכנסה בעיר שבה תמקמו את העסק שלכם, או שמא בעיר שאליה אתם צפויים לעבור בקרוב ושם תעדיפו לקבל את רוב השירות שלכם.
 

פתיחת תיק מס הכנסה – עוסק פטור או עוסק מורשה?

לפני פתיחת תיק מס הכנסה, חשוב מאוד לדעת האם ברצונכם לפתוח תיק במס הכנסה בתור עוסק פטור (זעיר) או בתור עוסק מורשה. ההחלטה צריכה להתבצע על פי צפי ההכנסות העתידיות של העסק שלכם, כאשר מחזור שנתי עתידי העולה על סך של 98 אלף שקל יחייב אתכם לפתוח תיק בתור עוסק מורשה. כמו כן, ישנן סוגי עסקים שלא יכולים להירשם כ"עוסק פטור" אלא כעוסק מורשה בלבד. יצוין שישנם מקרים שגם אם מחזור הצפוי הינו פחות מ 98 אלף שקל בשנה יהיה עדיף לכם לפתוח עוסק מורשה. להרחבה בנושא לחץ כאן.
 

פתיחת תיק מס הכנסה- איזה טפסים?

פתיחת תיק מס הכנסה דורשת מילוי טופס 5329 וכן יש לצרף לטופס גם צילום תעודת זהות, צילום שק או אישור ניהול חשבון בנק ואסמכתא על זיקה לנכס (חוזה שכירות במידה ואינכם רשומים בכתובת הנ"ל במשרד הפנים)
חיפושים פופולריים: פתיחת תיק במס הכנסה, פתיחת תיק במס הכנסה עוסק פטור, פתיחת תיק במס הכנסה לשכיר, פתיחת תיק במס הכנסה ליחיד, פתיחת תיק במס הכנסה לחברה, פתיחת תיק במס הכנסה לעמותה, פתיחת תיק במס הכנסה לקטין, פתיחת תיק במס הכנסה שותפות, פתיחת תיק במס הכנסה עצמאי, פתיחת תיק במס הכנסה תושב חוץ, פתיחת תיק במס הכנסה.

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק