דוחות שנתיים לאפוטרופוס הכללי

החל משנת 2023 שינה האפוטרופוס הכללי שבמשרד המשפטים את הוראות אופן ההגשה של דוחות שנתיים שמגישים האפוטרופוסים. עד לשנה זו, היתה רשימה מצומצמת של רואי חשבון שיכלו להגיש את הדוחות הללו (אשר משרדנו נמנה בניהם), כעת כל משרד רואה חשבון יכול להגיש דוחות לאפוטרופוס הכללי.

איך לבחור רואה חשבון להכנת הדוחות לאפוטרופוס הכללי?

אומנם הכנת הדוח של האפוטרופוס הכללי אינה מורכבת במיוחד אך בכל זאת מצריכה ידע והכרות ספציפית בתחום של האפוטרופוס הכללי, לכן, חשוב לבחור רואה חשבון עם ניסיון בתחום. משרדנו ערך אלפי דוחות לאפוטרופוס ובעל שם בתחום. בנוסף, צריך לקחת בחשבון את שכ"ט לרואה החשבון (ישנן הנחיות של האפוטרופוס הכללי בדבר תעריפים מקובלים).

משרדנו רשום במסגרת הרשימה של האפוטרופוס הכללי והתעריפים שלנו מהזולים שמוצגים בטבלה. לחץ כאן לדף ההסבר של האפוטרופוס הכללי.

איך עובד התהליך?

על האפוטרופוס לצור קשר עם מנהל הפעילות במשרדנו, מר משה כץ (טלפון: 050-4111920 מייל: [email protected]) ניתן גם להשאיר פרטים באתר או לצור קשר עם משרדנו. לאחר מכן, הוא ישלח לכם רשימת מסמכים שאתם צריכים להמציא. לאחר שתשלחו למייל שלנו ( או למשרדנו פיזית) משרדנו יערוך את הדוח בהתאם להנחיות האפוטרופוס הכללי וישלח אליו ישירות. כמובן שהאפוטרופוס נדרש לשלם ישירות למשרדנו את שכ"ט.

מהם המסמכים שאני צריך להביא לצורך הכנת דוח שנתי לאפוטרופוס הכללי?

מסמכים הנדרשים להכנת דו"ח על החסוי/ה לצורך הגשה לאפוטרופוס הכללי

  1. דפי בנק לכל חשבונות הבנק של החסוי לכל תקופת הדוח. במידה וישנן תנועות בדפי הבנק שאין פירוט מהות התנועה (לדוגמא שקים, משיכות מזומן) יש לציין מהות התנועה על דף הבנק צמוד לתנועה באופן קריא ומתומצת. כמו כן, עדיף לשלוח קובץ אקסל.
  2. אישורי יתרות מהבנק לתחילת התקופה וסוף תקופה
  3. אישורים בקופות גמל (במידה ויש קרנות גמל)
  4. דפי כרטיסי אשראי
  5. פרטים אישיים על החסוי/ה וחתימה האפוטרופוס על אמיתות המסמכים
  6. דפי בנק של חשבונות מט"ח
  7. במידה ויש מטפל/ת אודה על קבלת שם המטפלת ודו"ח תשלומים ששולם למטפלת
  8. הכנסות/הוצאות שכ"ד, מכירת/קנית נכס, לצרף חוזה (מספיק העתק) 
  9. הוצ' חשמל, מים, מיסי-עירייה וכדומה שצוין בדף הבנק אין צורך לצרף קבלות .
  10. קבלות מקופות רושמות בסופרמרקט- לא לצרף (המסמכים נסרקים ואותם לא ניתן לסרוק)
  11. מכתב הדרישה לדו"ח שהתקבל מבית-המשפט
  12. קבלות על הוצאות מ- 1,000 ש"ח ומעלה
  13. אישור קופת פנסיה שונות/טופס 106 ממשכורת/משהב"ט וכדו'
  14. אישורים על מכירת נכסים / טובין
  15. במידה ויש תמיכה במשפחה, לציין שם וקירבה, כנ"ל בקבלת תמיכה.
  16. אם הינך שולח את המסמכים פיזית אז אין להדק מסמכים

יש לסדר את המסמכים  באופן כרונולוגי ובסדר הבא דפי הבנק, דפי ויזה וקבלות, תוס' בכתב יד נא לכתוב באופן קריא

יש לצרף כתובת דוא"ל או מספר פקס, כדי לקבל ממני דו"ח לעיון ולחתימה לפני הגשה לאפוטרופוס הכללי

כמה עולה השרות?

כפי שציינו, ישנן הנחיות של האפוטרופוס הכללי בדבר התעריפים שלו להלן דוגמה:

דוח שנתי עד 2 חשבונות בנק – שכ"ט לפי הנחיות של האפוטרופוס הכללי עד 950 ש"ח + מע"מ ואילו אצלנו 850 ש"ח + מע"מ.

גם בדוחות של אפוטרופוסים עם מספר רב יותר של חשבונות בנקים התעריפים שלנו יותר נמוכים משל ההנחיות של האפוטרופוס הכללי.

איך מתחילים?

יוצרים קשר עם מר משה כץ:

טלפון: 050-4111920

מייל: [email protected]

ניתן לצור קשר גם עם משרדנו במספר: 03-6131490 או להשאיר פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק